Fotogalerie PILOTI A LETADLA

Vl.. Barabáš  /  Lukášek
Vl.. Barabáš / Lukášek Vyřazen 1953. V šedesátých letech člen žatecké akrobatické skupiny Mig-21, záhy přešel do Č. Budějovic. Byl velitelem letky, působil 4 roky v Libyi, nyní je prezidentem Pilotního klubu 1.slp. Létal na C-5, C-2, CS-199, Mig-15, Mig-21, L-29, L-39. Celkem nalétal cca 4500 hodin.

Vytvořeno: 12.12.2010 | Počet fotografií: 48

Bidovský Vl.
Bidovský Vl. Vyřazen 1974. Láďa dělá pořád něco fajnovýho, půl života lítal, teď dělá v pivovaru, šťastný to muž. Je z letecké rodiny, brácha taky vojenský pilot. Létal na L-29, L39, Mig-21, Mig-23. Celkem asi 1400 hodin.

Vytvořeno: 12.12.2010 | Počet fotografií: 64

M. Dvořák
M. Dvořák Vyřazen 1974. Létal ve škole L-29, u pluku Mig-21, Mig-23, U Slovairu Z-37 Čmelák, Z-43, An-2, Cessnu Citation, Cessnu-208 Grand Caravan, Falcon-10, potom u ČSA Tu-134, Boeing-737, končil jako kapitán Airbusu A-320. Celkový nálet 12000 hodin

Vytvořeno: 13.12.2010 | Počet fotografií: 75

J. Falta / Píďa
J. Falta / Píďa Vyřazen 1953. Budějovičák od vyřazení, létal C-5, Aráda, Mezky, Jaky-11, Mig-15, Mig-19, Mig-21, L-29, L-39. Po nadzvukových Mig-21 létal znovu od roku 1975 Mig-15bis u 4. letky 1.slp. Na závěr kariéry 4 roky v Libyi. Celkem 2950 hodin.

Vytvořeno: 14.12.2010 | Počet fotografií: 65

I. Hevier / Imra
I. Hevier / Imra Vyřazen 1952. Létal C-5, Arada C-2, CS-199, Mig-15, 17, 19, 21, L-29, L-39. Celkem 2300 hodin. Jeden z mála pilotů, který fotil, na letišti i za letu. V Libyi dost riskoval, málokdo si to dovolil. Hrozilo odebrání foťáku, odjezd domů a možná i něco horšího. Jednou jsme tam viděli v TV, jak někoho věšeli na stadionu na fotbalové brance. Nevím jestli to byl vrah, odpůrce Mojmíra K., nebo možná něco tajnýho fotil. Dost tam dbali na utajení čehokoliv. Díky Imro!

Vytvořeno: 15.12.2010 | Počet fotografií: 110

4. letka
4. letka Od roku 1967 kdy byl zrušen stíhací pluk v Piešťanech až do března 1983 působil u letectva PVOS zvláštní subjekt s názvem 4. Letka. Vznikl přesunem letky Mig-17PF z Piešťan do Žatce. Za dobu existence letka působila v Žatci, v Líních v hotovosti a skončila po sedmiletém působení v Českých Budějovicích. 4. letka po dobu svého trvání vždy působila zpočátku jako cizí předmět a to na všech místech, kde působila, později se vždy vstřebala a byla celkem dobře trpěna. Jednak to bylo podle někoho archaickou technikou a taky byla navíc, protože byla čtvrtá a byly s ní i starosti navíc.

Vytvořeno: 09.04.2013 | Počet fotografií: 123

V. Kolouch
V. Kolouch Vyřazen 1953, nastoupil do Č. Budějovic, prošel všemi funkcemi, včetně velitele 1. slp. Od r. 1977 pracoval na velitelství letectva jako hlavní inspektor letectva, od r.1979 na letecké inspekci byl v týmu vyšetřování leteckých nehod. Létal na C-5, C-106, C-2,C-11, CS-199, Mig-15, Mig-17, Mig-19, Mig-21, Mig-23, L-29, L-39, jeden z pilotů, kteří létali souvislou řadu od Mig-15 do Mig-23. Celkem bez nehody 2500 hodin.

Vytvořeno: 21.12.2010 | Počet fotografií: 78

Petr Jůdl
Petr Jůdl Petr byl vyřazen v roce 1964. První jeho letiště po vyřazení byly Hradčany, tam sloužil do září 1968, kdy bylo letiště předáno okupační armádě. Asi rok pobyl v Čáslavi na Mig-15 a poté šel do Líní k 5.slp. Tam se postupně z Mig-15 přeškolil na Mig-19 a Mig-21. V roce 1977 se při letu z hotovosti katapultoval z Mig-21F, bylo to v zimě, teplota hodně pod nulou. Byl zraněn, měl štěstí, že to nedopadlo hůř. Dopadl totiž v bezvědomí poblíž letiště Staňkov a našli ho včas parašutisti, kteří ho z letiště viděli. Po rekonvalescenci přešel ke 4.letce do Č. Budějovic na letouny Mig-15bis. Byl držitelem rekordu v maximální době letu na Mig-15. Neoficiálně jsme u letky soutěžili, ale proti němu jsme byli amatéři, on totiž bádal v diagramech v dokumentaci Mig-15bis a cosi vymyslel a nechtěl to sdělit ani v penzi. Všechny nás překonal asi o 15minut. Diagramy měl i ve své sbírce fotek. Po zrušení patnáctek v roce 1983 odešel do Libye jako instruktor na L-39, kde byl v Braku 2roky. Po návratu se přestěhoval do Plzně a sloužil v Žatci u hotovostní letky na L-39. Létal C-105, C-11, Mig-15, Mig-19, Mig-21, L-29 a L-39. Celkem nalétal přes 2500 hodin. Většina fotografií z jeho alba je z jeho fotoaparátu a z jeho misek s vývojkou a ustalovačem. Řekl bych, že vyfotil vyjimečné situace hlavně velkého soustředění stíhaček a krásné letové záběry kdy nejen fotil, ale i pilotoval. Při zpracovávání Petrova fotoalba identifikovat osoby z Líní mi ochotně pomohl Ivo Pěček i když mnohé znám, 5 let jsem v Líních prožil v hotovosti, jednou i 20dnů v měsíci.

Vytvořeno: 02.03.2011 | Počet fotografií: 212

J.Hájek
J.Hájek Vyřazen 1961. Po ročním kurzu v Košicích jsme spolu nastoupili do Hradčan k 17. slp. Po roce 1968, kdy se Hradčany rušily, odešel do Čáslavi na Mig-15. Posléze byl převelen na Mi-4 na letiště Plzeň Bory, po jeho zrušení dosloužil v Líních. Létal C-105, C-11, Mig-15, Mi-4, Mi17, Mi-24. Celkem nalétal 4500 hodin.

Vytvořeno: 20.12.2010 | Počet fotografií: 112

B. Pavel
B. Pavel Vyřazen z LU 1959, nastoupil k 11.slp do Žatce, tam sloužil do roku 1969. Odešel do rodných jižních Čech, kde u 1. slp vydržel až na drobné epizody do penze. V roce 1984 učil létat 8 měsíců v Libyi, poté dělal půl roku kantora v Přerově. Od roku 1987 působil jako zalétávací pilot v opravnách POL-4. Dolétal až do penze. Typy: VT-109, VT-125, 425 Šohaj, C-105, C-11, Mig-15, Mig-21, L-29, L-39 , Beachcraft a různé typy sportovních letounů a kluzáků v Rakousku, kde přechodně žil. Celkem cca 5000 hodin.

Vytvořeno: 07.01.2011 | Počet fotografií: 95

<< novější | starší >>
Jednoduché a kvalitní handsfree bez instalace Italské příslušenství k mobilům foťákům a notebookům Partner stránek, společnost RECALL s.r.o.
E-target