Petr Jůdl
Petr byl vyřazen v roce 1964. První jeho letiště po vyřazení byly Hradčany, tam sloužil do září 1968, kdy bylo letiště předáno okupační armádě. Asi rok pobyl v Čáslavi na Mig-15 a poté šel do Líní k 5.slp. Tam se postupně z Mig-15 přeškolil na Mig-19 a Mig-21. V roce 1977 se při letu z hotovosti katapultoval z Mig-21F, bylo to v zimě, teplota hodně pod nulou. Byl zraněn, měl štěstí, že to nedopadlo hůř. Dopadl totiž v bezvědomí poblíž letiště Staňkov a našli ho včas parašutisti, kteří ho z letiště viděli. Po rekonvalescenci přešel ke 4.letce do Č. Budějovic na letouny Mig-15bis. Byl držitelem rekordu v maximální době letu na Mig-15. Neoficiálně jsme u letky soutěžili, ale proti němu jsme byli amatéři, on totiž bádal v diagramech v dokumentaci Mig-15bis a cosi vymyslel a nechtěl to sdělit ani v penzi. Všechny nás překonal asi o 15minut. Diagramy měl i ve své sbírce fotek. Po zrušení patnáctek v roce 1983 odešel do Libye jako instruktor na L-39, kde byl v Braku 2roky. Po návratu se přestěhoval do Plzně a sloužil v Žatci u hotovostní letky na L-39. Létal C-105, C-11, Mig-15, Mig-19, Mig-21, L-29 a L-39. Celkem nalétal přes 2500 hodin. Většina fotografií z jeho alba je z jeho fotoaparátu a z jeho misek s vývojkou a ustalovačem. Řekl bych, že vyfotil vyjimečné situace hlavně velkého soustředění stíhaček a krásné letové záběry kdy nejen fotil, ale i pilotoval. Při zpracovávání Petrova fotoalba identifikovat osoby z Líní mi ochotně pomohl Ivo Pěček i když mnohé znám, 5 let jsem v Líních prožil v hotovosti, jednou i 20dnů v měsíci.
Vytvořeno: 02.03.2011 | Počet fotografií: 212