Navigace

Vyhledávání


Anketa

Jak jste se dostali na tyto stránky?
1. Doporučil mi je známý
38.9%
2. Přes vyhledávače
28.8%
3. Náhodou
32.3%
Celkem hlasovalo: 3113

Náhodná fotografie

bez popisu

Fotogalerie PILOTI A LETADLA

Z. Havner
Z. Havner Můj brácha, můj vzor. Vyřazen z LU 1959, Na rozdíl ode mne to u letectva dotáhl daleko. Jako poměrně mladý byl velitelem letky, postupem času přes další funkce se stal velitelem pluku v Piešťanech. Začínal v aeroklubu na větroních, létal Pionýra, Krajánka, Kmotra, Šohaje 25, 125, 425, motorové C-104, C-106, C-105. Na vojně C-11, Mig-15, Mig-21, L-29, L-39. Sloužil na Sliači, v Přerově a v Piešťanech. Celkem nalétal 2900 hodin.

Vytvořeno: 18.12.2010 | Počet fotografií: 132

V. Horn
V. Horn Vyřazen 1953. Přepadový pilot, kliďas, kamarád. Létal C-5, C-106, C-2, CS-199, Mig-15, Mig-17, Mig-19, Mig-21, L-29, L-39. Tři a půl roku učil létat v Libyi. Celkem nalétal 3016 hodin

Vytvořeno: 16.12.2010 | Počet fotografií: 13

Z. Jerson
Z. Jerson Vyřazen 1967, nastoupil k 1.slp do Budějovic, zde působil v mnoha funkcích, mnoho let jako příslušník štábu pluku. Proto si Zdenka mnozí pamatujeme nejen jako pilota ale i jako řídícího létání. Poslední roky byl zkušebním pilotem v leteckých opravnách. Létal na L-29, L-39, Mig-21, Mig-23, celkem 2659 hodin.

Vytvořeno: 19.01.2011 | Počet fotografií: 175

S. Konečný
S. Konečný Po vyřazení 1959 nastoupil do Budějovic, potom sloužil 10 let v Žatci, aby se v roce 1975 natrvalo do Budějovic vrátil. Byl velitelem letky Mig-23ML. Létal C-5, C-11, Mig-15, Mig-21, Mig-23 a Delfína. Celkově nalétal 2700 hodin

Vytvořeno: 18.12.2010 | Počet fotografií: 40

M. Martenek
M. Martenek Vyřazen 1954, nastoupil k 1.slp do Č. Budějovic, kde prožil většinu svého aktivního leteckého života. Velitel letky. Asi 4 roky učil létat v Libyi, potom odešel na Hosín, kde působil ve funkci náčelníka krajského aeroklubu. Je všeobecně známý jako karikaturista, publikoval svoje obrázky v Dikobrazu a mnoha dalších časopisech. Jeho kreslený humor je mi blízký a jeho kresbičky schovávám. Létal C-5, C-2, C-11, B-33, Mig-15, Mig-19, MIG-21, L-29, L-39, v aeroklubu Z-42,Z-142, Z-143, Z-226, Z-526AF a ultralighhty Typhoon, Sluka a Himax. Měl 22 seskoků a jednu katapultáž. Celkem nalétal 4412hodin.

Vytvořeno: 30.12.2010 | Počet fotografií: 231

V. Ohem
V. Ohem Začínal na Rané na poválečných kluzácích. Vyřazen 1952, nastoupil k 17.slp v Žatci, poté sloužil v Líních u 16.slp a u 5. slp. Následovala funkce inspektora TP na štábu 3. sboru PVOS znovu v Žatci, poté mnoho let působil na štábu 1.slp v Č. Budějovicích v odborných letových funkcích. Létal C-106, Čáp, Brigadýr, C-2, CS-199, Mig-15, Mig-17, Mig-19, Mig-21, L-29. Po dosažení věku 50let odešel od vojenského letectva do Aeroklubu Svazarmu, kde působil jako krajský náčelník. Zde létal na mnoha typech sportovních letounů. Nalétal cca 5000 hodin, přežil několik leteckých nehod včetně katapultáže z Migu-21, když byl omylem sestřelen při cvičení nad tehdejší NDR.

Vytvořeno: 10.01.2011 | Počet fotografií: 45

M. Majer / Šulda
M. Majer / Šulda Vyřazen 1953. Po vyřazení nastoupil k 1.slp do Č.Budějovic, kde prožil celou svoji leteckou kariéru. Létal C-5, C-2, CS-199, Mig-15, Mig-17, Mig-19, Mig-21 a L-29. Po odchodu z vojny nevydržel bez létání a létal větroně, nejraději L-13SW Vivat - motorizovaný Blaník. Celkem nalétal asi 2000 hodin.

Vytvořeno: 25.01.2011 | Počet fotografií: 81

O. Šimek
O. Šimek Fotografie Oty Šimka si považuji hodně. Seznámili jsme se při přípravě na Libyi a tam jsem s ním prožil skoro dva roky. Můj velitel letky. Vyřazen 1951, kariéru začínal u stíhačů v Žatci, potom šel pomáhat do školy a tam zůstal. Strávil u svého řemesla mnoho let v Africe, prošel Ugandou i Libyí. Učil i Indonézany a spousty našich elévů. Létal od útlého mládí až do důchodového věku, trošku i přes. Typy: C-5, C-2, C-11, CS-199, Mig-15, L-29, L-39, Piper Cub, Fouga Magister, celkem na 12 typech. Celkem nalétal 5500 hodin.

Vytvořeno: 25.12.2010 | Počet fotografií: 63

P. Tanicz
P. Tanicz Pavel byl vyřazen 1961, můj spolužák ve skupince učitele J. Novotného na C-11. Po LU nastoupil v Č. Budějovicích. Létal C-105, C-11, Mig-15, Mig-21. V roce 1968 po reorganizaci přešel na neletovou funkci na sál jako letovod VS, tam působil až do penze. Nalétal 750 hodin

Vytvořeno: 22.12.2010 | Počet fotografií: 30

P. Pilný
P. Pilný Pavel Pilný, pilot nadšenec, bohém, poeta, kamarád. Při prohlížení jeho fotoalba jsem byl nadšen. I když jsem udělal jeho album z jednotlivých fotek, bylo to hodně práce. Pak jsem řekl sorry, nechám to tak, jak si to Pavel udělal pro sebe a nechal jsem to po celých listech. A ta první strana, to je paráda. Nikdy by mně nenapadla harmonie slov plešoun a letoun jako Pavla. Jeho letecká story je pozoruhodná. Začínal ve Svazarmu na Pionýru, potom motorový výcvik na C-105, to byl tehdy standart. Na vojně v LU C-11, potom Mig-15. Po vyřazení v roce 1963 šel do Pardubic, po zrušení pluku do Hradčan, stále na Mig-15. Tam se mu osud trochu zaškobrtnul. Při letu za soumraku v zoně nad Českou Lípou, kde s lítáním začínal, ho napadlo pozdravit kamarády letce a udělal nízký průlet a zamával jim. Žádný kamarád tam asi nebyl, byl tam ale nějaký vůl, který zavolal do Hradčan na věž, co si to vojáci dovolují a žaloval. Velitel to vyhodnotil jako hrubou leteckou nekázeň a Pavla potrestal vyloučením z létajícího personálu, pilotů bylo tehdy přechodně dost. Tak pracoval na věži jako pomocník dispečera. Po okupaci letiště a zrušení pluku odešel do Žatce na oblastní dispečerské stanoviště. Uplynul nějaký rok a byly místa u velitelské letky na vrtulník Mi-1 a někdo si vzpomněl na Pavla. Pavel bral všechno, kdekoliv a cokoliv v luftě, jak říkal. Po pár letech bylo několik volných míst u 4. letky na Mig-15bis, Pavel byl nadšen a přeškolil se. Sloužil taky v Líních a později šel se 4. letkou do Budějovic a zůstal až do roku 1983, kdy patnáctky skončily. A byly místa na Mig-21 a Pavel i když mu bylo přes čtyřicet měl zájem. Vzali ho, přeškolil se a i když v nadsázce říkal, že to éro je rychlejší, než on, pár let na něm polétal. Pozoruhodnou dráhu vojenského letce končil na letounech L-39, celkem nalétal přes 2400 hodin. Musím se zmínit o jeho věčném tématu: angličtí letci. Hrozně si vážil čs letců, kteří prožili vítěznou válku v kabinách letadel a nechápal, jak se k nim vlast po návratu zachovala. Většinou toto téma rozvíjel v hospůdkách, kam rád chodil a vždy se někdo našel, kdo to ohlásil patřičnému orgánovi na letišti. A protože se o takových věcech nepatřilo mluvit, vždycky mu pohrozili "ještě jednou a půjdeš". Tak tomu bylo párkrát, Pavel si nedal říct. Měl pravdu. Zemřel mlád ve věku 50 let.

Vytvořeno: 28.02.2011 | Počet fotografií: 63

Partner stránek RECALL s.r.o. Hlídač osobních věcí Příslušenství pro smartphony Pivovar Horní Chrášťany
E-target