Fotogalerie PILOTI A LETADLA

V. Paleček
V. Paleček Před vojnou dělal letecký výcvik na letišti v rodné České Lípě. Letecké učiliště absolvoval jako všichni naší generace v Prešově a Košicích. Vyřazen byl v roce 1963, po vyřazení nastoupil u bojového pluku v Pardubicích. Krátce na to se přesunul do svého kraje do Hradčan k 2.sbolp, vše na Mig-15bis. Po okupaci Hradčanského letiště a rozpuštění pluku v roce 1968 odešel na vrtulníky do Žatce k velitelské letce 3. sboru PVOS. Na Mi-4 létal až do roku 1973, kdy se zpátky přeškolil na Mig-15bis u 4.letky 11.slp. V roce 1975 se i s letkou přesunul do Č. Budějovic k 1.slp. Svoji pozoruhodnou leteckou dráhu končil na Mig-21MF, na které se přeškolil po zrušení 4.letky a letounů Mig-15bis, které dosloužily v roce 1973. Na nadzvukových letadlech končil ve svých padesáti letech. Létal na C-105, C-11, Mig-15, Mi-4, Mig-21, celkem nalétal cca 2600 hodin.

Vytvořeno: 07.10.2011 | Počet fotografií: 77

S. Houdek
S. Houdek Vyřazen 1954. Nastoupil do Č. Budějovic k 19.slp. V roce 1956 odešel s plukem do Bechyně, v roce 1958 se stěhoval zpět do Budějovic už k 1.slp. Prošel všemi funkcemi od řadového pilota přes velitele letky po odborné funkce na štábu pluku. Létal na C-5, C-106, C-2, B-33, Mig-15, Mig-17, Mig-19, Mig-21, Mig-23, L-29, L-39. Po padesátem roce života pokračoval v létání, odešel do Libye, kde jako pilot-instruktor strávil 4 roky v letech 1984-1988. Celkem nalétal 2950 hod, v roce 1965 se katapultoval z Migu-19PM, během leteckého života vyřešil několik složitých situací za letu i jako řídící létání.

Vytvořeno: 12.01.2011 | Počet fotografií: 102

V. Vebr
V. Vebr Vyřazen v roce 1961. Po ročním kurzu v Košicích nastoupil ke stíhacímu pluku do Piešťan, po jeho zrušení odešel do Č. Budějovic, kde i dosloužil. Byl velitelem letky, létal C-105, C-11, Mig-15, Mig-19, Mig-21, L-29. V aeroklubu Z-42, Z-43, Z-142, Z-526, L-60. Celkem nalétal 2000 hodin

Vytvořeno: 16.12.2010 | Počet fotografií: 30

Z. Valenta
Z. Valenta Vyřazen 1964. Ve škole byl jedním ze šesti žáků, s kterými byl prováděn "experiment". Ten spočíval v tom, že tito žáci nelétali na vrtulových typech letounů, ale začínali přímo na proudových letounech L-29. Tím se výcvik urychlil a zkvalitnil. Pilotoval L-29, Mig-15, Mig-17, Mig-21, Mig-23, Formuli Škoda, v aeroklubu VT-109, L-13. V letadlech nalétal 2500 hodin, v závodních autech nevím.

Vytvořeno: 18.12.2010 | Počet fotografií: 133

M. Průdek / Cyrda
M. Průdek / Cyrda Vyřazen 1953. Osobnost, kamarád, vynikající pilot. Až na 4 roky v Libyi, kde byl velitelem pluku v Syrtě, měl to štěstí, že sloužil jen v Č. Budějovicích a to u 19.slp, 9.slp a 1.slp. Tedy s 9.plukem byl necelý rok v Bechyni. Létal C-5, C-2, CS-199, Mig-15, Mig-21, Mig-23, L-29, L-39. V roce 1967 se katapultoval z Mig-21. Celkem nalétal 4800 hodin, na stihače dost.

Vytvořeno: 06.02.2011 | Počet fotografií: 104

V. Havner
V. Havner Vyřazen jsem byl v roce 1961. Po ročním kurzu v Košicích jsem nastoupil u 17.slp v Hradčanech, tam jsem sloužil do roku 1968, po okupaci letiště jsem odešel do Žatce k 11.slp. Tam a většinou v Líních v hotovosti jsem sloužil do roku 1975. Po půlroční přestávce v létání, kdy pro mne nebylo funkční místo, jsem se dostal do vysněných Č. Budějovic ke 4. letce 1.slp. Zde jsem až na skoro 2 roky v Libyi sloužil až do penze. Létal jsem na C-104, C-105, C-106, C-11, Mig-15, Mig-17, L-29, L-39, většinou ale na Mig-15bis. Celkem 2500 hodin.

Vytvořeno: 02.01.2011 | Počet fotografií: 99

J. Oberfalzer
J. Oberfalzer Honza je jedním z pilotů, kteří už jako kluci létali na letadlech, které jsou dnes považovány za historické aparáty. Na letišti v Č. Budějovicích létal na ŠK-38 Glaitr, na dvoumístném Jeřábu a sólo na GB-2b (Bejbina). V říjnu 1951 odešel na vojnu do Leteckého učiliště, v roce 1953 byl v Prostějově vyřazen jako poručík. 1954 nastoupil k 1. slp domů do Budějovic. V Budějovicích létal a sloužil až do penze, šťastný to muž. Jen v roce 1960 působil několik měsíců na letišti Mladá, jako instruktor při přeškolování pilotů na letoun Mig-19. U 1.slp byl většinou u přepadových letek a sloužil v pohotovostním systému PVOS. V říjnu 1979 přešel na druhou stranu letiště v ČB do Leteckých opraven na funkci zalétávací pilot letounů Mig-21. Svoji bohatou leteckou kariéru ukončil posledním letem 24.10.1985. V průběhu kariéry vyřešil zdárně mnoho zvláštních případů za letu včetně vysazení motoru za letu, přistání na břicho bez motoru v terénu, přistání s motorem bez podvozku na letišti a další. Kromě již uvedených typů v aeroklubu létal na C-106, C-2, CS,S-199, C-11, Mig-15, Mig-17, Mig-19 a Mig-21 téměř všech modifikací. Celkový součet ze zápisníku letů je 4063 letů, 2427 hodin, z toho asi 550 hodin v noci, 275 hodin v mracích, 166 hodin ve stratosféře, 730 přepadů, 47 přepadů ve stratosféře, 48 při nadzvukové rychlosti, 450 záletů letounu.

Vytvořeno: 12.08.2011 | Počet fotografií: 112

J. Theier
J. Theier Vyřazen 1953. Honza toho taky prošel dost. Když jsem přišel jako mladý v roce 1962 do Hradčan, už tam delší dobu sloužil. V šedesátémčtvrtém odešel a potkali jsme se až v roce 1980, když přišel ke 4.letce z vrtulníků na bisy do Budějovic. Mezitím prošel několik štací na proudových letounech i na vrtulníkách. Sloužil v D. Kubíně, Prešově, Piešťanech, Prostějově, Přerově, Mladé, Hradčanech, Č. Budějovicích, znovu v Piešťanech, v Bechyni na vrtulníkách a znovu v ČB na Mig-15 bis. Létal do svých 52 let, nebýt zrušení Mig-15 bis, létal by až do penze. Celkem nalétal 3522 hodin.

Vytvořeno: 27.12.2010 | Počet fotografií: 17

S. Michner
S. Michner Vyřazen 1954. Nastoupil u stíhačů v Brně, po zrušení brněnského stíhacího pluku přešel do Č. Budějovic, kde dosloužil. Létal C-5, C-2, S-199, Mig-15, Mig-17, Mig-19, Mig-21, L-29. Celkem 2100 hodin.

Vytvořeno: 10.01.2011 | Počet fotografií: 71

J. Trunečka / Trunda
J. Trunečka / Trunda Leteckou školu ukončil v roce 1969. Nastoupil k 11.slp do Žatce. Asi po roce odešel do Č. Budějovic k 1.slp. Zde prožil svůj celý letecký život. Od roku 1994 byl zalétávacím pilotem Leteckých opraven. Na létání v Čáslavi při cvičném letu spolu s D. Mládkem zahynuli 19.11.1996 v letounu Mig-23UB u obce Herálec. Létal na L-29, L-39, Mig-21, Mig-23, celkem 2146 hodin.

Vytvořeno: 18.01.2011 | Počet fotografií: 111

Partner stránek RECALL s.r.o. Hlídač osobních věcí Příslušenství pro smartphony Pivovar Horní Chrášťany
E-target